torsdag 7 juli 2011

Yay, smyckesbeställning x2!

Har blivit mycket pärl-/smyckestillverkningsprat på senaste tiden, men jag har blivit helt uppslukad. Idag ringde mamma och sa att en på hennes jobb ville ha ett halsband liknande det mamma hade på sig som jag har gjort, yey! Armband till det också. Lite klirr i kassan är alltid uppskattat ^^ Sagt och gjort, här till vänster är resultatet. Läderband med hänge i silver, svart och grönt. Armbandet orkade jag inte ta bild på.

--

Fick slut på ringöglor idag, så jag började kolla runt lite på Tradera för att se om det fanns något prisvärt där. Hittade en del till hyfsat bra pris, iaf jämfört med Panduro. Sedan kom jag av en slump in på en sida som heter Pandahall, som är någon sorts grossist för smyckestillverkningsgrejer, som ligger i Kina. SJUKT BILLIGT! Betalade en bråkdel av vad sakerna skulle kostat i Sverige! Lite jämförelse:

Snäckskalspärlor: Panduro ca 40 st för 22 kr, Pandahall 1000 st för 22 kr
Ringöglor (jump rings): Panduro 100 st för 60 kr, Pandahall 5000 st för 60 kr
Kedja, silverfärgad: Panduro 1 m 39 kr, Pandahall 100 m!!! 32 kr
Färgad smyckewire (tiger tail): Panduro 6 m 30 kr, Pandahall 400 m!!! 30 kr

Helt sjukt, eller hur!

Allt som allt blev det 725 kr, varav frakten var nästan 350 kr. I Sverige hade det blivit flera tusen! Snacka om att jag ska handla där fler gånger ;D
--


I samband med att tjejen på mammas jobb beställde halsbandet och det så frågade hon efter bilder på andra smycken som är till salu, så jag fotade en del av dem. Tog också en översiktsbild när alltihop låg på golvet, den ser ni nedan. Ganska dassig och dålig bild, men äh.



































Ojoj, så mycket jag skrev nu! Är så exalterad över dagens händelser XD
hah, förlåt (:

1 kommentar:

  1. Duu!!!! Exakt sånt som är på den stora bilden, kan jag inte beställa ett sånt av dig? Fast typ med bara svart och silver? Man kanske kan lägga in någon vanlig vit pärla? Skitsnyggt var det! :D

    SvaraRadera