söndag 24 juli 2011

En uppdatering om de senaste två veckorna

Ska försöka tänka bort händelserna i Norge och skriva lite om vad som har hänt sedan sist. Jag har ju varit förbaskat dålig på att uppdatera nu när jag inte har haft någon dator i två veckor. Senaste jag skrev var ju att jag skulle till Västervik och där har jag varit sedan dess (och är fortfarande kvar). Idag är Alex iväg och surfar, så då passar jag på att ockupera hans dator.


Börjar där senaste inlägget slutade, med packningen. En gigantisk resväska full med mer eller mindre nödvändiga attiraljer.










På kvällen den 9:e juli hängde jag med Alex + föräldrar ner till Munken in the Park och "såg" på Sahara Hotnights. Inte direkt överväldigande, men ändå helt okej. Höjdpunkten var dock ett äldre par som fick för sig att börja dansa den vildaste av danser till en av deras låtar. SÅ kul att se! :D Gubben var verkligen något utöver det vanliga.







Efter det åkte vi då hem till Alex föräldrar i Västervik. På söndagen var det ganska gött väder, så vi åkte till stranden. Tog ett dopp, men sedan började det duggregna och solen gick i moln, så vi fick åka hem efter någon timme. Där vi parkerade bilen fanns det jättemycket smultron, så jag plockade och satte på ett strå :D Mums!

På måndagen i v 28 började jag jobba på KappAhl i Västervik.

Jobbade där i 11 dagar, sammanlagt ca 55 timmar. Fick göra det mesta, plocka upp, larma och galga varor, stå i kassan (krångligt! med alla möjliga erbjudanden och ta 3 betala 2, rabatter osv - mycket att hålla reda på!), ställa i ordning skyltfönster och plocka upp efter slarviga kunder i butiken. Det var jätteroligt, fast man blev väldigt trött i fötterna av att så upp i så många timmar i sträck, fast ändå skönare än att bara sitta på röven. Kan lätt tänka mig att extra-/sommarjobba i en klädaffär igen!
På kvällarna har vi grillat och kollat film och utöver det inte så mycket annat. Vädret har ju varit tråkigt med regn och åska nästan varje dag. Inte mycket sol och bad då med andra ord, vilket jag hade hoppats på. Två turer till stranden bara..

På bilden försöker Alex köra upp över en kant med waveboard, vilket inte gick så bra, så han fick hoppa av. Försökte ta en bättre bild på när han faktiskt åkte lite snyggt, men det gick för snabbt : p
Som sagt, lite waveboardåkande har vi hunnit med. Finfina spår blir det.
Förra fredagen blev vi bjudna av Alex föräldrar på Visfestivalen som var i slottsruinen i V-vik. Där såg vi Jenny Almsenius, Sanna Carlstedt, Stefan Demert, Mats Klingström, Jeja Sundström, Bengt Sändh, Jack Vreeswijk och Finn Zetterholm. Visor är väl inte direkt min grej, men en del var faktiskt riktigt kul och de som var bäst tyckte jag var "gamlingarna" Finn, Jeja, Stefan och Bengt. Underhållande! Jack Vreeswijk körde några av hans pappas låtar, det var fint (:
På bilden: Jack och gitarristen som var och handlade sin skjorta av mig på KappAhl tidigare samma dag ;D
Jeja och Stefan.













Nu är det slut på bilder och även slut på mer eller mindre intressanta upplysningar om mitt liv dessa veckor. Idag ska jag jobba med sommarkursen tills Alex kommer hem igen och imorgon åker jag nog tillbaka hem till Norrköping. Ska bli skönt att komma hem, men lite tråkigt att det bara är tre veckor kvar av sommarlovet, av nio.. Äh, får hoppas att dessa tre veckor blir fina och att jag hinner få tillbaka lite av brännan som numera har bleknat ganska rejält. Ska ju till Gotland på lördag och då måste det bli fint! Annars blir jag förbaskad.









1 kommentar:

  1. Woohooo, ha så kul på Gotland!! Smultronen ser goda ut :D

    SvaraRadera