måndag 4 juli 2011

Nyttiga livet..

Började "nyttiga livet" i förra veckan, efter diverse efterrätter, glass och annat skit man har ätit under de senaste veckornas semester. Luncherna har nästan uteslutande bestått i thaiwokgrönsaker med extra morötter och purjolök med fullkornscouscous, 50/50. Till det kyckling , stekt majs (med cacaochilikrydda, MMH!) eller ett lass isbergssallad (ja, sket i köttet några gånger, för jag var för lat för att ta fram en stekpanna till). Till kvällsmat macka, ugnspotatis/-lök/-morötter med grillat eller smoothie. Har försökt sätta i gång och träna också. Idag körde jag en kvart trappmaskin och sedan en timme afro power dance, sjukt roligt ^^ Konstigt nog blir jag mindre hungrig när jag tränar, så brukar räcka med sagda smoothien, som brukar vara mild lättyoghurt mixat med frysta björnbär och hallon och en skvätt mjölk. Mums! Idag testade jag att göra någon sorts låtsasglass av frysta bär och kesella. Återstår att se när jag har duschat om det är ätligt. Tycker kvarg låter så äckligt (typ som någon dammboll en katt spyr upp), så själva idén gör mig ganska avtänd, men det kanske är skitgott, vem vet? 

Som sagt, dusch nu och sedan tänkte jag pärla. Kanske borde börja med lite bilder här, lär ju bli roligare att kolla på. Kanske lägger upp en bild på skapelsen om det blir någon (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar